Auteur Topic: Lezen van Listing  (gelezen 308 keer)

Offline Happydog

• Premium Member
  • Beginnende schrijver
  • *
  • Geslacht: Man
Lezen van Listing
« Gepost op: september 14, 2020, 04:26:11 pm »
Vraagje/opmerking in het algemeen,

Hoe kan ik ervoor zorgen dat sommige "geocachers" de listings beter lezen. Vandaag staat er 2x achter elkaar een figuur in onze voortuin op zoek naar onze voortuin cache. In de omschrijving staat met grote letters dat de cache vanaf het trottoir te benaderen is, men niet de tuin in hoeft, van de tuinverlichting moet afblijven en dat betreden van privé terrein ongewenst en niet nodig is.
Het was zelfs zo erg dat een of andere randdebiel ons huisnummer van de muur had gesloopt omdat hij dacht dat de cache "er misschien wel achter zou zitten"
Als het zo door gaat dat men zonder te lezen onze voortuin inloopt, overwegen wij om deze voortuincache te archiveren. Jammer dan voor alle cachers die wel de listings lezen en onze hobby serieus nemen.

Offline TN

• Schrijft vaak
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lezen van Listing
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2020, 06:32:04 pm »
Mischien een idee om het GC symbool vlak bij of op de cache te hangen zodat ze weten waar het te doen is.

Online wizard4u

• Premium Member
  • Held in schrijven
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2020, 07:00:42 pm »
Listings worden niet altijd gelezen inderdaad maar hints meestal wel, dus een duidelijke hint waar wel en waar niet te zoeken 😀

Offline Happydog

• Premium Member
  • Beginnende schrijver
  • *
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2020, 10:47:22 am »
Geocachebeschrijving:

Deze kleine cache ligt min of meer in onze voortuin. Er kunnen helaas geen grote trackables in, hooguit een geocoin. De cache is vanaf het trottoir te benaderen. Het is niet nodig en ongewenst privé terrein te betreden. EN VAN DE TUINVERLICHTING AFBLIJVEN!!!⚡⚡☠
Met een beetje geluk kun je onze cachemobiel ook nog loggen. 
Extra hints ()

Zoek het niet in de hoogte. Soms is iets niet wat het lijkt. De linker van de tweeling.
VAN DE TUINVERLICHTING AFBLIJVEN ⚡⚡

Hoe duidelijk wil je het hebben?

Online klopkever

• Premium Member
  • Schrijft vaak
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2020, 09:20:40 pm »
lees in het veld eigenlijk bijna nooit de listing

wel lees ik zeker bij een voortuin cache de hint, en als die duidelijk genoeg is is het geen probleem anders begin ik met het bedenken waar ik het zelf verstop en als dat niet voldoende is gaan we gewoon voorzichtig alles  bevoelen

maar ja er zijn er ook die het vertikken om de hint te lezen omdat ze het ZELF willen doen omdat ze vinden dat een hint teveel verklapt, helaas voor die gasten is geen kruit gewassen

Offline struweel

• Premium Member
  • Held in schrijven
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2021, 11:13:57 am »
Zelf ben ik geen groot fan van voortuincaches mede om hierboven genoemde redenen. Als cache-owner kan je je natuurlijk afvragen is het wel zo wijs om een cache in jouw voortuin te willen verstoppen?  Er zijn dan toch nog wel genoeg andere plekken waar je een cache kan verstoppen?

Offline Mythical

• Premium Member
  • Schrijft veel
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2022, 07:59:01 pm »
Copy-paste uit de guidelines:
"When you go to hide a geocache, think of the reason you are bringing people to that spot. If the only reason is for the geocache, then find a better spot."

Vrij vertaald.
Als je een geocache verstopt bedenk dan de reden waarom je mensen naar die plek laat komen. Als de geocache de enige reden is, zoek dan een betere plek.

Offline Happydog

• Premium Member
  • Beginnende schrijver
  • *
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2022, 08:10:48 pm »
Dit is toch geen reden om de listing niet te lezen?

Offline toyotaaygo

• Global Moderator
  • Held in schrijven
« Reactie #8 Gepost op: januari 05, 2022, 02:03:03 pm »
Zet de hint tussen deze twee haakjes: [HINT].
Dan is de hint altijd te lezen.

Ja, een voortuincache.
Ik ben er niet kapot van, altijd die ogen op me gericht van de co als van de buren.
Niet dat de co dat erg vind, hij verstopt immers de cache in zijn tuin, maar eerder van de buren.

Als ik er ben dan kijk ik eerst naar de hint.
Daarna kijk ik waar ik hem zou verstoppen, dus ik lees de listing ook niet.